نورپردازی برای آموزش بیلیارد

آمار مطالب

کل مطالب : 85
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 302
بازدید سال : 335
بازدید کلی : 4971

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آسمان آبی و آدرس baghestan123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات

نورپردازی برای آموزش بیلیارد:
برای وضوح دید توپ های روی میز باید نور کافی وجود داشته باشد تا سایه های توپ نزدیک ریل ایجاد نشود و تا سراسر میز را فرا گیرد و روشن کند و از این نظر از لامپ های فلورسنت استفاده میشود چون دید چشم را بالا برده و برای آموزش بیلیارد بهتر هستند و از نظر اقتصادی نیز به صرفه بوده و دوام بیشتری نسبت به نور لامپ های نئون دارند و بطور کلی لامپ های فلورسنت نسبت به لامپ های قدیمی بیشتر پیشنهاد میشوند.

پوشش میز بیلیارد برای آموزش بیلیارد :
برای پوشش دادن سطح میز برای آموزش بیلیارد از پارچه ای نمدی استفاده میکردند اما به مرور از پارچه ی پشم شیشه یا مخلوطی از پشم معمولی و یا ترکیب پشم و نایلون استفاده میکردند . پشم شیشه از نظر هزینه گرانتر بوده و از الیاف تنیده شده بوجود امده و به این خاطر در حین اموزش بیلیارد بر سطح میز دوام بیشتر داشته .

آموزش بیلیارد
استفاده از پشم شیشه روی سطح میز آموزش بیلیارد شامل پیلینگ حداقل بوده (به الیافی که از سطح پارچه جدا میشوند پیلینگ گویند)
و این ذرات ریز روی میز پخش نشده و برای جلوگیری از دیده شدن آن ها از رنگ میزی که چشم را نزند استفاده کنید .مثلا اگر سطح میز قرمز باشد به مرور در حین آموزش بیلیارد خستگی ایجاد کرده .

توپ در آموزش بیلیارد:
یکی از برندهای معروف با تولید ۹۰۰ نوع متفاوت توپ کمپانی سالوک در بلژیک بوده که نام سازنده ی این توپ ها را نهادند و این توپ ها را به سراسر دنیا پخش میکنند .

در گذشته توپ ها را از عاج و خاک رس با ترکیبات دیگر می ساختند اما امروزه از مخلوطی از فنل مرزینی ساخته میشوند. در آسیا برای تولید این توپ ها از رزین های پلیستری استفاده میکنند و دارای قیمت ارزان تر هستند و بیشتر برای استفاده ی خانگی استفاده میشوند.
اما به مرور زمان در مقابل نور قسمت های سفید توپ زرد شده و کم جلوه شده ولی در اموزش بیلارد و کیفیت بازی تاثیرگذار نیست .

– برای اینکه توپ ها چرب و کثیف نباشند باید آن ها را تمیز کرد و برخی افراد در حین آموزش بیلیارد و انجام بازی به توپ ها روغن میزنند که هم جلوه ای تر شده و هم بزرگتر به چشم می آیند و همینطور از اصطحکاک آن می کاهد و روی سطح میز سر نمیخورد

– اندازه ی استاندارد توپ های بیلیارد با وزن ۶ اونس و قطر (۴/۱)*۲ که هم برای آموزش بیلیارد هم برای بازی استفاده میشوند

چوب مخصوص برای آموزش بیلیارد:
یک چوب مخصوص آموزش بیلیارد ۱ متر و ۴۷ سانتی متر طول داشته که استاندارد بوده و بستگی به قد داشته چون افراد قد بلند بازوهای بلندی دارند و افراد کوتاه قد نیز طول بازوهای کمتری دارند و در حین ضربه زدن باعث عدم تعادل شده و همینطور افرادی که قد بلند هستند تمایل دارند که کمی از توپ را به عقب برده تا ضربه بزنند و این تفاوت باید با تمرین رفع شود .
یک چوب بیلیارد قبلا حدود ۱۰۰ دلار بود ولی اکنون از چوب هایی با ساخت امریکا بوده که دو قطعه ای هست و از جنس چوب های گرافیتی و ترکیب چند ماده تولید میشوند و قیمت بالایی نیز دارند و برای کسانی که به آموزش بیلیارد و بازی آن علاقمندند کاربرد داشته.

آموزش بیلیارد

چوب مخصوص آموزش بیلیارد شامل:
cue stick: به چوب بیلیارد برای اموزش بیلیارد گفته شده که با آن به توپ مخصوص آموزش بیلیارد ضربه زده که به توپ بیلیارد cue ball گفته میشود.
– چوپ مخصوص اموزش بیلیارد بلند بوده و یک نوک داشته و خیلی ظریف و دقیق بوده که از ۳ قسمت تشکیل شده
– نوک چوب بیلیارد : قسمتی از نوک چوب بیلیارد با طول ۱/۲۷ سانتیمتر را گویند که یک قسمت کائوچوئی در نوک آن قرار داده شده است.
بدنه چوب بیلیارد: چوبی صاف و صیقلی و یکدست با پهنای کم و طول بلند بوده
دسته چوب بیلیارد: پهت نرین قسمت چوب مخصوص اموزش بیلیارد بوده که به صورت مخروطی به داخل بوده و با دست گرفته میشود.

وزن چوب مخصوص آموزش بیلیارد:
یک چوب معمولی آموزش بیلیارد ۱۸ الی ۲۱ اونس بوده ولی جایگزین استاندارد ان ۱۹ اونس است که با توجه به وزن بازیکن در حینآموزش بیلیارد سنگین تر یا سبکتر شده بر حسب علاقه ی افراد.

آموزش بیلیارد
چوب سنگین فشار بیشتری در حین ضربه زدن به توپ وارد میکند.
چوب سبکتر سرعت و انعطاف بیشتری داشته و قدرت را بالا برده و بستگی به علاقه و سلیقه افراد انتخاب میشوند.



تعداد بازدید از این مطلب: 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود