مزیت های یادگیری و آموزش جودو

آمار مطالب

کل مطالب : 85
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 4
بازدید سال : 338
بازدید کلی : 4974

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آسمان آبی و آدرس baghestan123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات

مزیت های یادگیری و آموزش جودو
ورزش جودو برای افرادی که می خواهند بدنشان ورزیده و توانمند شود بسیار مناسب بوده . جودو یک ورزش فیزیکی بوده و بدن را ورزیده و نیرومند و قابل انعطاف کرده و در حین تمرینات و آموزش جودو بدن به مراتب قوی تر شده وباعث تقویت قلب و عرووق شده.
در حین آموزش جودو ورزشکار یاد میگیرد در زیر فشار آرام باشد و خیلی از مشکلات استرسی زندگی را از بین برده و مزایای روحی داشته. در آموزش جودو به آموزش تقویت فکر و روشنفکری جودوکار نیز پرداخته میشود و فکر کردن را در وی تغییر داده و استرس را ازبین برده و با کاهش فشار خون آرامش را در او فراهم کرده .
در آموزش جودو قفل کردن مفاصل غیرقانونی می باشد و خطا محسوب میشود و بهیچ عنوان جزو ضربات پیچاندن مفصل ها استفاده نشده چون صدمات جسمانی زیادی بوجود می آورد ئلی باید آموزش جودو را برای دفاع فردی یاد گرفت.

آموزش جودو
جودو بی شمار مزیت داشته و هرچه بیشتر در آموزش جودو پیش رفته مزیت های آن بیشتر دیده میشود. و یکی از مزایای خوب آن افزایش طول عمر بوده که با بالا بردن قدرت بدن به همراه بوده.
از دیگر مزیت های آموزش جودو و یادگیری آن آمادگی جسمانی فرد بوده و بدن را انعطاف پذیر کرده و قدرت بدنی را افزایش داده.
تمرینات و آموزش جودو بدن را قوی تر کرده و باعث مقاوم شدن قلب و عضلات عروقی شده . و ورزشکارانی که آموزش جودو میبینند قدرت تمرکزشان به مراتب بالا رفته و حافظه قوی پیدا میکنند . و این قدرت تمرکز در زندگی افراد تاثیر مثبت داشته و در شغل و تحصیلات این قابلیت را حفظ کرده.
در زندگی فشارهای زیادی وجود دارد و با آموزش جودو فرد یاد میگیرد که چطور بر آرامش خود بیافزاید و حتی در حین رانندگی این توانایی بالا رفته و به ارتقاء سطح زندگی تاثیر مثبت گذاشته
با بکار بردن توصیه های ورزشی در آموزش جودو در زندگی می توان از مزیت های آن بهره برد و زندگی را آرام طی کرد و تاثیراتی در مطالعه و میزان کار افراد کارگر و کارمند داشته تا به نحو بهتر فعالیت روزانه خود را سپری کنند.
با یادگرفتن توصیه های گفته شده در حین آموزش جودو ورزشکار به خود اطمینان پیدا کرده و با مشکلات زندگی درگیر شده و دست به کارهای بزرگتر زده و جسارت را در وی بالا برده و بدون ترس پیش میرود.
بسیاری از افراد جامعه بدلیل کم رویی و ترس از مواجه شدن در جمع دوستان مشکل دارند ولی با یادگرفتن و آموزش جودو جودوکار یاد میگیرد که خجالتی نبوده و با مردم ملاقات کرده و این قدرت را پیدا میکند که دیگر استرس مواجه شدن در جمع دوستان و همکاران را نداشته باشد.

آموزش جودو
یکی از بهترین مزایای آموزش جودو دفاع فردی بوده و جودو شکل دفاع از خود را یاد میدهد و افرادی که توانایی بدنی کم دارند و ضعیف هستند میتوانند روش و حالت دفاعی به بدن را فراگیرند و با همان جثه بتوانند در مقابل افراد قوی و هیکلی از خود مححافظت کنند .
در آموزش جودو تکنیک مشت، لگد، و بلوک کردن یاد داده شده اما استفاده از آن ها مجاز و قانونی و جزو قوانین نیست اما برای مواقع نیاز کابرد دارند.
نحوه ی احترام گذاشتن و آموزش جودو:
احترام نهادن در ورزش رزمی جودو به زبان ژاپنی بوده و کلمه ری لی را گویند و به دو صورت ایستاده و نشسته انجام شده .
در آموزش جودو یاد میگیرند که به استاد ، مربی، داوران و حریفان خود احترام گذارند به علاوه فرد باید به سالن جودو که به آن تاتامی گفته میشود نیز احترام گذارد .
احترام گذاشتن در ورزش جودو به این معنی نیست که برتری را نشان دهد بلکه از باب وظیفه بوده و یک احساس تشکر و سپاس نسبت به حریف و ورزشکاران دیگر است و به وی این امکان را داده که پیشرفت و یادگیری بیشتری داشته باشد.
ورزش رزمی جودو با احترام گذاشتن آغاز شده و با احترام گذاشتن پایان می یابد.

دو نوع احترام در جودو :
۱) احترام ( ری ) در حالت نشسته
جودوکار در فاصله ی ۵/۱ متری در مقابل حریف خود قرار گرفته و بنشیند و قسمت روی پا با تشک در تماس باشد و زانوها کمی باز شوند و مفاصل رانی روی پاشنه پا قرار گرفته و دست ها روی ران ها و بعد دست ها در فاصله ۱۰ تا ۱۲ سانتی متری در جلوی زانوها و روی تشک قرار گیرد و نوک دستها کمی به طرف داخل چرخیده و سر وگردن و پشت در خط مستقیم قرار می گیرد سپس فرد از ناحیه کمر خم شده.

آموزش جودو
۲) احترام ( ری ) در حالت سر پا :
دو حریف در فاصله ۲ متری از همدیگر و به حالت خبر دار ایستاده و از ناحیه کمر به جلو خم شده بطوری دستهایشان از پهلو ها به جلو ی پاها یشان حرکت کرده و بدنشان یک زاویه تقریبا ۳۰درجه ای پیدا کرده.
بطور کلی تعظیم کردن از حالت نشسته رسمی تر از حالت ایستاده بوده و جودوکار می تواند در حالت عادی از هر فاصله برای هر مورد خاص که لازم است احترام یا تعظیم کند اما تعظیم باید با خلوص نیت و خوبی آمیخته باشد.



تعداد بازدید از این مطلب: 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود