ایران از دوران قدیم تا کنون همواره در زمینه آموزش کشتی

آمار مطالب

کل مطالب : 85
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 4
بازدید سال : 338
بازدید کلی : 4974

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آسمان آبی و آدرس baghestan123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات

ایران از دوران قدیم تا کنون همواره در زمینه آموزش کشتی و همچنین آموزش کشتی کشوری پر افتخار بوده و اسطوره هایی را تحویل دنیا داده است که در هیچ نقطه از جهان همانند آنها ظهور نخواد کرد
یکی از این پهلوانان ایرانی اکبر فلاح است.وی مدت چند سال است که به هیچ وجه مصاحبه نمی کند و هنگامی که خبرنگاران از او میخواهند در باره کشتی یا آموزش کشتی بحث کند به آنها می گوید: آن زمانی که ما را سر دست میگرفتند ، گذشت.به دنبال تازه نفس ها بروید.
این پهلوان غیور بارها برنده میادین کشتی شده و به کرات نام ایران را بر سر زبان ها انداخته است
اکبر فلاح در حال حاضر در مجله خزانه مشغول به آموزش کشتی می باشد و از بحث ها و گفتگوهای داغ کشتی تا حودی فاصله گرفته است و بیشتر علاقه دارد در همان باشگاه قدیمی کارگران فنون کشتی را آموزش دهد.

آموزش کشتی
اکبر فلاحی در سال ۱۹۹۳ در وزن ۶۸ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و در سال ۱۹۹۵ نیز مدال نقره را برای کشورمان به ارمغان آورد
اکبر فلاح نیز مانند بسیاری از درستداران آموزش کشتی در در جنوب شهر تهران متولد شد و از همان دوران نوجوانی به یادگیری کشتی مشغول شد.آن زمان اکبر تمام دغدغه اش رسیدن به تمرینات در باشگاه کارگران بود.باشگاهی که اکنون عکس هایی بزرگ از وی به دیوار آویخته اند و نام او را زیرش نوشته اند:پهلوان اکبر فلاح.
او در سالهای پیش به آموزش کشتی آزاد ، در تیم ملی کشتی جوانان مشغول بود ولی اکنون به آموزش جوانان در منطقه محل تولد خویش می پردازد
اکبر فلاح متولد ۱۳۴۵ است و به گفته او جوانان و نوجوانان پایین شهر تهران بیشتر علاقه به یادگیری کشتی نشان میدادند.به گفته خودش حتی یک جلسه تمرین را هم در آن زمان از دست نمیداد.البته این نکته را هم یاد آور میشود که فضای کشتی در آن زمان با حالا تفاوت های زیادی داشت.به قول خودش آن زمان مربی ها عرق بچه ها را در می آوردند.

پس از پیروزی اکبر در المپیک تورنتو در سال ۱۹۹۳ او را پهلوان اکبر فلاح نامیدند.او همیشه از لطف مردم نسبت به او تشکر کرده و می گوید پس از پیروزی ام هنگامی که به محله بازگشتم خزانه از عکس های من پر شده بود.هم محله ای ها نیز شیرینی پخش میکردند.
البته اکبر گلایه هایی نیز دارد.او سالهاست که از تیم ملی کشتی خارج شده و حتی آموزش کشتی آزاد را نیز در تیم ملی رها کرده است اما به راستی که دیگر کسی سراغی از او نمیگیرد و حتی مسئولین نیز از او یادی نمی کنند اما مردم همچنان او را به یاد دارند و به خاطر اوست که به آن باشگاه میروند.و او به نوجوانان و جوانان پر امید ،کشتی آموزش میدهد و به حضور آنها در تیم ملی و مسابقات جهانی ایمان دارد.
اکبر فلاح در سال ۱۳۷۲ یعنی در همان سالی که قهرمان جهان شد ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد.در سال ۱۳۷۴ نیز از محله خزانه نقل مکان کرد.او در مورد نقل مکانش میگوید:به هیچ وجه علاقه نداشتم از محله پدری ام به جای دیگری مهاجرت کنم اما پس از قهرمانی یک خانه به عنوان جایزه به من داده شد و من با همسرم تصمیم گرفتیم که در آنجا زندگی کنیم.اما نقل مکان من به این معنا نیست که دیگر علاقه ای به ماندن در خزانه نداشتم.زیرا همانگونه که میدانید من در سالهای پس از مهاجرت به فعالیت و آموزش کشتی به جوانان خزانه پرداخته ام.

آموزش کشتی
فرزندان فلاح به طور حرفه ای ورزش را دنبال نم کنند اما از ورزش دور نمانده اند.اکبر میگوید:برایم مهم است که فرزندانم ورزش کنند و در این مورد سختگیر نیز هستم زیرا معتقدم با این کار خودشان را در برابر بیماری ها بیمه می کنند.
امروزه باشگاه های کشتی بسیاری با نام اکبر فلاح به وجود آمده اند.اما فلاح از وجود آنها اطلاعی ندارد و همواره به دوستان و اقوام و آشنایانش گفته که تنها در باشگاه کارگران به آموزش کشتی مشغولم.اما افراد سودجو از اسمم سوءاستفاده میکنند و جوانان را با اسم من جذب و ثبت نام می کنند.
فلاح در مورد امکانات ورزشی خزانه میگوید:امکانات ورزشی ما در چند سال گذشته پیشرفت هایی داشته اما به هیچ وجه کافی نیست.مخصوصا در حوزه کشتی بانوان.امکانات برای بانوان که مادران جامعه هستند بسیار کم است.مادران جامعه باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند
اکبر علاوه بر اموزش کشتی در باشگاه کارگران به جوانان درس اخلاق میدهد و به آنها گوش زد میکند که ورزشکار بی اخلاق هیچ گاه اسطوره نمیشود.وی معتقد است که در ورزش باید پهلوان و جوانمرد بود.همچنین به شاگردان خود میگوید که قبل از زمین زدن حریف باید ابتدا رذیلت های اخلاقی خود را به خاک بکشند.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود