آموزش کونگ فو

آمار مطالب

کل مطالب : 85
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 4
بازدید سال : 338
بازدید کلی : 4974

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آسمان آبی و آدرس baghestan123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمد
تاریخ : چهار شنبه 26 خرداد 1395
نظرات

در این مبحث از آموزش کونگ فو به زمان و چگونگی پیدایش هنر رزمی کونگ فو می پردازیم:معنی لغوی کونگ فو در بعضی اقوام به معنی عالی ترین شکل هر چیز شکل گرفته بود و در برخی اقوام دیگر به معنی مرد دانا .ولی در کل می توان گفت که گونگ فو هیچ معنای خاصی ندارد.
پیدایش هنر رزمی کونگ فو زمانی آغاز شد که بودیهارما و یا به گفته چینی ها تامو از هند به معبد شائولین که در ایالات هوتان واقع شده وارد شدند. که سرچشمه همه هنر های رزمی در این مکان است.اساس هنر های رزمی کونگ فو یا بوکس چینی از آنجایی شروع شد که تامو ۱۸ تا حرکت فیزیکی متناسب با حالات روحی و جسمی برای جوانان راهب معبد ابداع کرد.شاگردان راهب حرکاتی که اموزش داده شده بود را توانستند به خوبی یاد بگیرند، و این هنر را گسترش دهند.و کم کم علاقمندان زیادی را توانست به خود جذب کنند و معبد های دیگر هم جذب این هنر رزمی شدند.و بعد از رواج این هنر در سراسر چین به عنوان هنر رزمی این کشور ثبت شد.

آموزش کونگ فو
ولی این هنر رزمی حرکات فیزیکی موزون دست و پا است را بیان می کند.و مردان و زنانی در این هنر فعالیت داشتند که برای مردم قابل اعتماد بودند.و بین دو گروه جن گیران ، جادو گران و راهبان و افراد مذهبی رواج بیشتری داشته است.
گروه جادوگران و جن گیران:در آن زمان این دسته از افراد برای امرار معاش حرکات پیچیده و زیبا وافسونگری هایی را اجرا می کردند.و همچنین به فرزندان خود هم این حرکات و فنون را انتقال می دادند.
گروه راهبان و افراد مذهبی: از خصوصیات این افراد می توان به این موضوع اشاره کرد که گیاه خوار بودند و ساده زندگی می کردندد همچنین این افراد باید در دوران زندگیشان از مسائل مادی دور باشند و ازدواج نکنند.و هنر های رزمی را به صورت طاقت فرسا تمرین می کردند.
کار راهبان این بود که جامعه ملموس را اصلاح کنند و این راهبان در جایی که به کسی ظلم می شد حاضر می شدند.در سال ۱۹۱۱ و در کشور چین از طرف راهبان نهضی اتفاق افتاد که دلیل آن فشار هایی بود که حاکمان به زیر دستان خود وارد می کردند،که انقلاب اول به نام بکسور ها نام گذاری شد.تی سو که یکی از راهبان معبد شائولین بود،سبب شد تا این هنر رزمی رواج و نشر پیدا کند.آنها توانستند توسط تقلید از حیوانات مانند :حرکات میمون، ببر ، مار ، پلنگ ، ، مانتیس این هنر رزمی را به مرحله ای عالی برسانند.


بعد از ممنوعیت کونگ فو در سرار چین بعد از فتح شائولین عاملی شد تا استادان شائولین به کشور های غربی و دیگر کشورها از جمله : هنگ کنگ ، تایوان مهاجرت کنند.این عامل سبب شده تا بدلیل مهم بودن مراجع آن آموزش کونگ فوئی که خارج از چین داده می شود ارزشمند تر از کونگ فوئی باشد که در چین آموزش داده می شود.
پس از گذشت زمان جهت سر و سامان دادن به هنر رزمی کونگ فو تحت نام ووشو سعی در آن داشتند که سیستم های این هنر رزمی را منسجم کند.این کار توسط استادان شائولین خارج از چین تحریم شد.ولی ووشو جهت نشر این هنر نمایندگانی از سراسر دنیا می پذیرفت.و با گذشت زمان انتقادات شدیدی توسط کسانی که به هنر رزمی کونگ فو علاقه داشتند صورت گرفت که انتقاد شدید آنها تاسیس مدرسه هنرهای رزمی شائولین در کنار معبد شائولین را به دنبال داشت.و مدارک شائولین را به کسانی که در این مکان هنر رزمی ووشو را می آموزند اهدا می شود.امروزه شاهد فعالیت چندین سبک آموزش کونگ فو که شاخص ترین آنها به مواردی از جمله : تای چی چوان ، پاگواچان ، هسینگ آی ، وینگ چان ، چانگ چوان می توان اشاره کرد که سبک های ذکر شده بعنوان سبکهای اصلی در هنر رزمی ووشو نیز معرفی شده اند.

آموزش کونگ فو
در حال حاضر می توان شاهد تماشای گونگ فو در معبد ، باشگاها و پارک ها و تمام اماکن خصوصی و عمومی بود.بخصوص بعد از طلوع آفتاب و در هوایی آزاد و دلنشین انجام می شود.ولی می توان گفت که ورزشی که توسط چینی ها در صبح انجام می شود شیوه ای از کونگ فوی نرم که تای چی چون نام گذاری شده می باشد.



تعداد بازدید از این مطلب: 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود